HTML

Home, sweet home...

És íme eljött ez is, házat építünk, fészket rakunk. A terv: a füves telektől a kész házig dokumentálni, ötleteket eltárolni, megvalósítani, leírással képekkel, jelszó csak kreatívan!

Címkék

Mennyezet és világítás

MyLife79 2010.04.28. 09:24

Sokan megjegyezték, hogy az a babzsákos, kürtős kandalló, az milyen gyönyörű, és micsoda megoldás. Egyetértek, bár az én kedvencem, amit alapnak fogok venni, a saját kandalló tervezésnél, a falbasüllyesztett egyszerű forma, bár nekünk sarokban lesz, tehát majd ahhoz kell alkalmazkodni.

Ezen viszont nagyon tetszik a plafonmegoldás, könnyen lehet, hogy élni fogok én is ezzel a lehetőséggel, főleg, ha sikerül megvalósítani a nappali mennyezeti lámpáját, ami évekkel ezelőtt láttam valahol, magazinban vagy tvműsorban, sajnos képpel nem szolgálhatok, de egy fakeretet kell elképzelni, mondjuk akár egy nagyobb képkeretet, amibe egy vászon van lazán befogva, a két szélén pedig lelógatva egy kicsit. Az jól mutatna egy ilyen plafonon, de még nincs ötletem, milyen fali karok illenének hozzá.

Meg lehet ezt csinálni sima festővászonból is, keretbefoglalva, akár festeni is lehet rá valamit, persze előtte tesztelve, mennyire engedi át a fényt a felfestett mű.

De láttam már olyan megoldást is, ahol a sima kör alakú mennyezeti lámpát, dobták fel, egy régi kerettel, ezzel keretbefoglalva a lámpát. Szerintem ez is egy aranyos megoldás.

Ebben a témában akad még pár ötletem, amit például a gyerekszobákban lehet megvalósítani. A játszó/vendégszobába, egy naprendszer lámpát tervezek, a kisebbik lányom nagyon szereti a bolygókat, és a csillagászatot, de az ő szobájába nem illene egy ilyen mennyezeti megoldás, viszont a játszó, az eleve színdús lesz, belefér. Ahhoz nem kell más, mint hungarocell gömbök különböző méretekben, és egy rizslámpa, amit narancssárgára festek, vörös lángokkal, ő lesz a világító test, és körülötte lógnak majd a gömbök, megfelelő sorrendben, természetesen azok is színre festve. Ezeket egy plafonra illesztett hullahop karikáról is le lehet lógatni, de ha távolsághűek akarunk lenni, simán a mennyezetre is illeszthetjük, egyenként a bolygókat. Ha drótról lógatjuk le őket, akkor nem is fognak himbálozni egy kis cúg következményeként.

Amit már készítettem korábban, rizslámpából hőlégballon, méghozzá Hello Kittys. Persze nem volt teljesen valósághű, mert a légballon nem tökéletes gömb, a rizslámpa viszont az, de teljesen megfelelt a célnak, rózsaszínre lekentem, kapott motívumokat is, a meséből, és egy joghurtos pohárból készült a kosárka, amit bevontam papírmaséval, aztán lefestettem és még bele is ültettünk egy kisméretű Kittyt. Két oldalt lyukasztottam, és hozzáerősítettem a búrához. A kicsi odavolt érte. 

Úgy látszik ez a bejegyzés hosszabb lesz, mint terveztem, de ha már itt tartunk, megemlítem, hogy egy olasz nyaralás alatt vettünk, egy fehér összerakható műanyagdarabokból álló búrát, mert nagyon olcsó is volt, és mutatós is. Csakhogy soha nem lett belőle búra, mert sokan nekiestünk, de egyszerűen képtelenek voltunk összerakni, hiába a rajz amit adtak hozzá segítségnek.

 

De nem volt kidobott pénz, mert a műanyag lapokból, meg tudom valósítani ezt a lámpát, amit az Elle Dekorban láttam, és Roomba Home Culturban lehet megkapni, jó drágán, mert design termék, és mert üveg, és mert gyönyörű.  De ha a műanyag lapjaimból, köröket vágok ki, kilyukasztom őket alul felül, akkor kis fémkarikákkal (hobbyboltban kapható ékszerkészítéshez) össze tudom őket láncolni, és egy egyszerű fémkörre felrögzítem, körben lelógatva, egy hasonló lámpát kapok, ami tökéletes lenne pl, az előszobába, főleg, mert azóta láttam egy érdekes megoldást, falraakasztva, amihez nagyon is illik ez a lámpa.

Az is Elle Dekorban szerepelt, egy másik számban, műanyagból hatalmas karikák kivágva, összeláncolva kb 4-5 darab függölegesen, 3 db ilyen lánc egymás mellett, a lyukakban mondjuk akasztókkal, a kabátoknak, egy designos, érdekes előszobafalat eredményez. és mondjuk valamelyik leszaladó lánc lehetne tükörből, és máris megvan a tükör is. Én ezt a megoldást valahogy úgy képzelem el, hogy stabilan a falra rögzítve, és csak látszat lenne, az összekapcsolás, nem pedig az tartaná a súlyt. Ott viszont nagyobb karikákat használnék, pl a kulcstartokon lévő méretet, egy-egy 40-50 cmes átmérőjű körhőz.

Megjegyzem az Elle Dekor nem fizet nekem, csak nagyon szeretem ez a magazint, úgyhogy rendszeres vásárlója vagyok, mert bár sokszor megfizethetetlen termékek vannak benne, mégis nagyon sok jó ötletet találok benne, amit ki lehet hozni olcsóbban, némi kézügyességgel és türelemmel. Nem tudom mennyire érthető a leírásom, de úgyis dokumentálni fogom képekkel, ha ott tartok, hogy nekilátok ezek megvalósításának, és felteszem ide is, lehetőleg lépésről lépésre.

 

Címkék: design kép modern ötlet világítás sk

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feszekrako.blog.hu/api/trackback/id/tr431958367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sandrabuddh 2010.05.11. 21:00:13

Túl gyors voltam, lemaradt az "a" a belépésnél, de My, egyszerűen eszméletlen kreatív vagy, le a kalappal! Én is szeretnék ilyen kreatív lenni!!!! Majd figyelek. :)És várom az sk lámpádat.
süti beállítások módosítása